По повод обелоденувањето на т.н. втор сет мерки од страна на Владата и нејзиниот економски тим предводен од СДСМ за справување со економската криза како резултат на пандемијата, уште на почетокот би сакале да апелираме овој сет мерки да се преиспита со цел да се намали ударот врз граѓаните и стопанството, како и да се зголеми нивото на сериозноста во пристапот со справување со кризата, реагира Трајко Славески, член на ИК на ВМРО-ДПМНЕ.
-Јасно е веќе на сите дека мерките доцнат, а стопанството и граѓаните непотребно се изложени на непредвидливост. Да потсестам дека уште на почетокот на март, ние ги и препорачувавме на Владата под итно да подготви план за справување со надоаѓачката рецесија. Владата на СДСМ ги отфрлаше ваквите апели како преуранети. Јасно е дека јавноста се увери дека тоа не беа обиди од страна на ВМРО-ДПМНЕ за прибирање на политички поени. Напротив, ние искажувавме, и сеуште искажуваме сериозна загриженост за несериозноста и неспособноста на владата да се справи со кризата која што ни престои, истакна тој,
Според него, предлогот мерките се недоречени и конфузни.
-Освен за вработените во јавниот сектор, барем на почетокот од обидите за справување со кризата, не постои граѓанин или претпријатие во Македонија на кои им е јасно дали, кога и на кој начин ќе бидат потпомогнати со некои од мерките што ги предлага Владата. Навистина е нејасно, како после толку изминато време, Владата си дозволи да предложи мерки кои се недоречени и конфузни, на пример околу опфатеноста на субјектите, со изговор дека истите ќе бидат дообјаснети во уредбите со сила на закон што треба да уследат. Граѓаните и компаниите од најпогодените сектори сакаат да почувствуваат дека во овие тешки времиња некој стои позади нив, сега и веднаш. Понатаму, владиниот економски тим не излезе со пресметки околу мерките. Изминатиов период, па и вчера, при самата најава на мерките, не слушнавме ниту една сериозна пресметка од владиниот економски тим околу опфатот и чинењето на предлог мерките, истакна Славески.
-Во моментов десетици, ако не и стотици илјади граѓани се загрижени дали ќе имаат средства за живот во април, затоа што илјадници компании престанаа со работа. Да потсетам дека дури и во поразвиени земји од нашата, половината од домаќинствата немаат ликвидни средства со кои би можеле да ги покријат трошоците за живот во наредните 7 до 8 денови, доколку пресуши изворот на редовна заработувачка. Истото се однесува и за малите и средни компании, овие компании оставени сами на себе без ликвидни средства им се заканува клуч на врата, истакна Славески.
-Како што е познато нашиот предлог е субвенциите за исплата на плати кај погодените од кризата сектори, во висина од 50% од бруто плата или 70 до 80% од нето платата, да се покриваат од државниот буџет уште со исплатата на мартовската плата. Роковите за исплата на платите за март веќе течат. Денеска сме 1 април, а 15 април е крајниот законски рок. Понатаму владата непромислено предлага, компаниите да продолжат со плаќање на придонесите за социјално осигурување и на персоналниот данок за вработените, со ова предлогот за поддршка за исплата на плати во висина на минимална плата станува бесмислен. Работниците ќе треба да однесат дома износ далеку понизок од минималната плата и да бидат доведени до работ на егзистенција. Ова не смее да се дозволи. Треба да се прогласи мораториум за уплата на овие давачки во таргетирани најпогодени сектори претпријатија и граѓани. Како може да претпоставиме фирмите кои што се на колена особено оние од најпогодените сектори кои што заради заштита на јавното здравје и забавување на ширењето на новиот коронавирус меѓу македонската популација беа принудени целосно да престанат со работа уште кон средината на март ако не и порано, рече тој.
Уште еднаш апелираше Владата да го прифати предлогот на ВМРО-ДПМНЕ, изнесен на неколку претходни прес-конференции, за пренасочување на делот од придонесот за пензиско-инвалидско осигурување, што се одвојува за осигурениците кои се членови во некое од трите постојни друштва за капитално финансирано пензиско осигурување, т.е. приватните пензиски фондови, пренасочување на овие средства во државниот пензиски фонд од кој во моментов се исплаќаат пензиите на речиси сите корисници на пензија во Македонија.
Тој оценува дека не гледаме вонредна програма за прераспределба на средства со цел да се помогне во справувањетосо економската состојба, туку Владата си продолжува да троши како ништо да не се случува, особено за месец март ќе видиме за понатаму.
-Тоа може да се види од податоците за извршување на Буџетот за февруари, а нашите информации говорат дека истата практика продолжува и во март. Препорачуваме да се направи итна прераспределба на средствата во државниот буџет. Повеќе средства за здравството, а помалку за непродуктивни трошења. Секоја институција во јавниот сектор поединечно да направи кратење на непродуктивните средства по конта и тие јавно да ги објави со цел потврдување (или не) на искрените намери на оваа влада во насока на заштеди во буџетот. Ова да го направат и Акционерските друштва во целосна државна сопственост и јавните претпријатија на централно и локално ниво. Препорачуваме забрзување во извршување на капитални проекти за кои е обезбедено финансирање, а со цел да се зголеми економската активност. Нашиот економски тим како што сме истакнале повеќе пати претходно е на располагање, и ќе продолжиме во наредниот период блиску да ја следиме ситуацијата и да го штитиме интересот на граѓаните и на нашето стопанство. Тука би ја искористил приликата да разјаснам дека ниту јас како член и претставник на најголемата опозициска партија ВМРО-ДПМНЕ на ад хок телото Економски совет на Владата на РМ, ниту пак заменик министерката за финансии Гордана Димитриеска Кочовска, не бевме консултирани околу најбитните компоненти на сетот мерки. Ние не стоиме позади овие одлуки и апелираме до Владата за поголема кооперативност и инклузивност, како на опозицијата, така и на стопанството кое очигледно е разочарано, во носењето на овие одлуки, заклучи тој.