Новите истражувања објавени во „Американски журнал за исхрана“ укажуваат дека конзумирањето повеќе храна кога сме опкружени со семејство и со пријатели е поврзано со феноменот што го нарекоа – „полесно е во општеството“.
Група истражувачи од Универзитетот во Бирмингем, предводена од др. Хелен Рудок, систематски прегледуваше повеќе од 40 студии кои користеле експериментални и неекспериментални пристапи за да го испитаат внесот на храна.
Прегледот ја потврди хипотезата на истражувачите. Ние јадеме повеќе кога сме со пријатели или со семејството. Исто така, заклучокот е дека ги менуваме навиките кога сме во друштво на луѓе што не ги знаеме.
Досегашните студии откриле дека големините на оброците се меѓу 29 и 48 проценти поголеми кога јадеме со пријателите отколку кога луѓето се сами. Сепак, треба да се имаат предвид и други фактори, како што се полот и дебелината, како и колку добро ги познаваме луѓето со кои јадеме.
„Откривме силен доказ дека луѓето јадат повеќе храна додека јадат со пријателите и семејството отколку кога се сами“, рече др. Рудок.
Жените јаделе помали порции пред мажите, без разлика дали биле пријатели или не ги знаеле.
Луѓето со прекумерна тежина обично јаделе помалку кога се во јавност.
„Луѓето сакаат да им пренесат позитивни впечатоци на странците. Затоа избираат мали порции храна во овие ситуации. Бидејќи се плашиме од предрасудите на другите, ова може да влијае на нашите избори за тоа што јадеме и колку јадеме во општеството. Ова е моментот кога се внесува вознемиреност и дискриминација во приказната “, објасни др. Рудок, додавајќи дека анализата на резултатите од студиите покажува дека честопати избираме храна со размислување дека ќе се донесе некој вид пресуда за нас.
Јадењето со другите е социјален чин, начин на поврзување со другите, ритуал кој има многу позитивни ефекти. Затоа, не е изненадувачки што јадеме повеќе кога сме во друштво на семејство и пријатели.
Од друга страна, некои се срамат од себеси кога јадат премногу храна само во четири ѕида.
Затоа, експертите препорачуваат оброци во компанија, но не само за храна, туку и за дружење, споделување искуства и трошење квалитетно време.